17.04.2014
FLUG REVUE

Airbus Helicopters EC145 T2 is certified at last

After much delay, Airbus Helicopters’ EC145 T2 has been certified, clearing the way for customer deliveries beginning in the third quarter of this year.

EC145 T2 Asien-Tour 2013

Airbus Helicopters hat für die EC145 T2 über 100 Bestellungen vorliegen (Foto: Airbus Helicopters/Pecchi).  

 

Issued by the European Aviation Safety Agency (EASA), the certification covers the full range of capabilities, including single-pilot and instrument flight rules (IFR) and single engine operations (Cat.A/VTOL), along with night vision goggle capability.

Approximately 20 EC145 T2 currently are in series production, providing a solid basis for the initial deliveries and ramp-up in production rate. To date, Airbus Helicopters has received orders and options for more than 100 EC145 T2s, along with 15 of the military EC645 T2 variant for the German Army.

Enhancements incorporated in the T2 version of the 4-metric-ton category EC145 include new Arriel 2E engines and the company’s signature Fenestron shrouded tail rotor, along with upgraded main and new tail rotor gear boxes, and an advanced cockpit that uses Airbus Helicopter’s Helionix digital avionics suite with 4-axis autopilot.

The new dual FADEC engines – combined with an upgraded main gear box – guarantee a new level of one-engine inoperative (OEI) performance, along with performance in hover.

The EC145 T2’s designed-in modularity and its large unobstructed cabin with flat floor contribute to the helicopter’s flexibility for a full range of applications. The full range of optional equipment is being offered initially for utility, corporate and emergency medical services missions, to be followed soon by configurations for offshore and police duties.



Weitere interessante Inhalte
AIRTEC 2017 Zulieferermesse erstmals am Munich Airport Business Park

19.10.2017 - Vom 24. bis 26. Oktober treffen sich Zulieferer der Luft- und Raumfahrtindustrie auf der AIRTEC. Die Messe findet zum ersten Mal in Hallbergmoos statt. … weiter

Riesen mit Rotoren Top 10: Die schwersten Hubschrauber der Welt

16.10.2017 - Kaum ein anderes Fluggerät bietet so viele Einsatzmöglichkeiten wie der Hubschrauber. Besonders als Transporter kann er schwer zugängliche Gegenden erreichen. Vor allem für militärische Zwecke stiegen … weiter

Erstflug Dritter H160-Prototyp startet Flugerprobung

13.10.2017 - Am Freitag hat der dritte Prototyp der H160 in Marignane seinen Erstflug absolviert. Der PT3 hat eine Kabinenkonfiguration die nahezu serienreif ist. … weiter

Mehrzweckhubschrauber Airbus Helicopters liefert 400. UH-72A an US-Army

09.10.2017 - Airbus Helicopters hat den 400. UH-72A Lakota-Hubschrauber an die US Army ausgeliefert. Die Endmontage in Columbus, Mississippi, läuft damit langsam aus. … weiter

Heeresflieger Tiger in Mali fliegen wieder

05.10.2017 - Am Mittwoch waren die Tiger-Kampfhubschrauber des Heeres erstmals seit dem Absturz im Juli wieder in Mali in der Luft. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 11/2017

FLUG REVUE
11/2017
09.10.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- US-Firma Boom: Nachfolger der Concorde?
- Verhandlungen: Das Ende von airberlin
- Swiss: C Series im Liniendienst
- RAF & USAF: „Red Air“ mit zivilen Jets
- X-37B: Geheimer Raumgleiter der USAF