08.07.2014
FLUG REVUE

EC175 full-flight simulator is ready for service

The first Level D full-flight simulator for Airbus Helicopters’ EC175 rotorcraft has received airworthiness certification from the European Aviation Safety Agency (EASA), enabling launch pilots to be trained with this high-fidelity system.

EC175 FFS Indra Marignane 2014

Der Full-Flight-Simulator für die EC175 bei Helisim in Marignane ist nach Level D zugelassen (Foto: Airbus Helicopters/Deulin).  

 

Located at the Helisim Training Academy adjacent to Airbus Helicopters’ headquarters and production facility at Marignane, France, the motion-based EC175 full-flight simulator incorporates a visual projection system with a 210-deg. by 80-deg. continuous field of view.

The simulator was built by Indra in close cooperation with Airbus Helicopters in its role as the EC175 manufacturer, and is equipped with the same data pack, avionics suite and automatic flight control system as the actual EC175 rotorcraft.

Utilizing a motion system, computer-generated visual scenes and accurate representations of cockpit instrumentation, the simulator allows specific mission scenarios to be “flown,” including landings on off-shore platforms for oil and gas operations – enabling the most realistic flight conditions for immersive training.

Initial EC175 simulator sessions with EC175 customers have already begun using an Indra fixed-base Flight Navigation Procedures Trainer (FNPT III), which will also be used for Oil & Gas training modules. Courses for mechanics and avionics technicians are also offered on a Practical Maintenance Training Device – which represents the full-scale aircraft.

In addition to the Europe-based training systems at Helisim, another EC175 Level D full-flight simulator will be located in the United States to serve the offshore oil and gas industry throughout the Americas.

Airbus Helicopters will begin EC175 deliveries later this year to the first customers.



Weitere interessante Inhalte
Raketen, MGs und Kanonen Erste Schussversuche mit dem HForce-System in der H145M abgeschlossen

09.11.2017 - Airbus Helicopters hat kürzlich erste Schussversuche mit dem HForce-Waffensystem auf einer H145M abgeschlossen. Die Tests fanden auf dem Fliegerhorst Pápa in Ungarn statt. … weiter

Sonder-Lufttüchtigkeitszeugnis der FAA Aurora Flight Sciences testet ferngesteuerte Bell UH-1H

06.11.2017 - Mit dem umgerüsteten Hubschrauber will Aurora Flight Sciences Sicherheit und Ausgereiftheit digitaler Flugkontrollsysteme untersuchen. … weiter

Starke Kämpfer Die Kampfhubschrauber der Welt

06.11.2017 - Kampfhubschrauber sind heute integraler Bestandteil von Heereseinsätzen. Europäische, amerikanische, russische und jetzt auch chinesische und indische Muster stehen zur Auswahl. … weiter

Tauschaktion der US-Heeresflieger Texaner kommen nach Europa

02.11.2017 - Seit November und bis August 2018 verstärken 1900 US-Soldaten der 1st Cavalry Division aus Fort Hood in Texas die amerikanischen Heeresflieger in Europa. … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

27.10.2017 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2017

FLUG REVUE
12/2017
06.11.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Zerlegung entführte Landshut
- Erstflug Airbus A330neo
- airberlins letzte Landung
- NBAA-BACE Las Vegas
- Fliegerschießen Axalp
- Eurofighter Luftwaffe
- Kassenschlager CFM56
- Fliegeruhren EXTRA