27.11.2007
FLUG REVUE

2007-09-30 - Embraer Bizjet conceptsEmbraer presents new Executive Jet Concepts

Neue Geschäfsreisejet-Pläne bei Embraer<br /> Embraer presented the new midsize (MSJ) and midlight (MLJ) executive jet concepts today during a press conference at the 60th National Business Aviation Association (NBAA) Annual Meeting &amp; Convention in Atlanta, Ga., United States.

A full-scale mock-up of the MSJ under study will *be unveiled tomorrow at the Company's booth 3737 to demonstrate the new concepts. "We are displaying the concepts of new, revolutionary midsize and midlight executive jets at this year's NBAA," said Frederico Fleury Curado, Embraer President and CEO. "Exhibiting a full-scale mock-up allows us to interact with potential customers and collect valuable input for our internal program evaluation process."
The key clean-sheet design drivers of these new executive jet concepts are premium comfort, outstanding performance, and low operating cost. A critical evaluation of the two concepts presented, and the resulting comments and suggestions, will constitute important elements to support future decisions by Embraer regarding the possible launch of these products on the market. While establishing a new paradigm for their respective segments, the interior of both concepts, designed by BMW Group DesignworksUSA, will provide unsurpassed comfort and style: a six-foot (1.82-meter) stand-up cabin, a flat floor, a fully-equipped galley, and an externally serviced aft lavatory. These new concepts will have best-in-class cabin space and sound-proofing characteristics, as well as baggage compartment volume.
The MSJ is being designed to have a range of 2,800 nautical miles (5,186 km) with eight passengers, at Mach 0.80 and NBAA IFR reserves. These characteristics will allow customers to fly nonstop from Miami to Seattle, New York to Los Angeles, or Los Angeles to Honolulu (Hawaii), in the United States, as well as from Gander (Canada) to Paris (France), Paris to Riyadh (Saudi Arabia), Moscow (Russia) to New Delhi (India), and Rio de Janeiro (Brazil) to Chicago (USA) with a stop in Caracas (Venezuela).
The MLJ is being designed to have a range of 2,300 nautical miles (4,260 km) with four passengers, at Long-Range Cruise (LRC) and NBAA IFR reserves. These characteristics will allow customers to fly nonstop from Atlanta (USA) to Seattle, New York to Mexico City (Mexico), Moscow to Madrid (Spain) or Riyadh, and from Rio de Janeiro to Bariloche (Argentina).

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Einheitlicher F-Standard Boeing modernisiert niederländische Chinooks

18.12.2017 - Boeing wird sechs Chinook der Royal Netherlands Air Force (RNLAF) auf die neueste F-Konfiguration umrüsten, so dass eine einheitliche Flotte von 20 Transporthubschraubern entsteht. … weiter

Militärische Giganten Top 10: Die schwersten Bomber der Welt

18.12.2017 - Schon seit der Frühzeit der Luftfahrt waren die Bomber meist die größten und schwersten Flugzeuge. … weiter

Verkehrsflugzeuglegenden Top 10: Die meistgebauten Boeing-Jetairliner-Klassiker

15.12.2017 - Welche zivilen Boeing-Jets wurden am meisten gebaut? Unsere Top-10-Liste gibt Auskunft über die Muster, die zum Weltruhm von Boeing geführt haben. … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

14.12.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter

Globale Fighter Top 10: Die zahlreichsten aktiven Kampfjet-Typen

13.12.2017 - Welche Kampfflugzeugmuster dominieren heute die weltweiten Flotten? Unsere Top-10-Liste gibt Aufschluss. … weiter


FLUG REVUE 01/2018

FLUG REVUE
01/2018
11.12.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- 100. Airbus A380 für Emirates
- Airbus-Hoffnung China
- Auftragsfeuerwerk Dubai Air Show
- Tornado-Training
- F-35 für die Luftwaffe?
- Adaptive Tragflächen
- Vorausschauende Instandhaltung
- Mehrwegraketen