01.09.2012
FLUG REVUE

Engine problems force further delay for A400M

Airbus Military now aims to deliver the first A400M in the second quarter 2012, after further changes to the TP400D-6 turboprop have been implemented.

A400M Flug LiRe

Das Problemprogramm A400M muss wegen Triebwerksproblemen eine weitere Verzögerung hinnehmen (Foto: Airbus Military).  

 

According to Airbus Military, investigations have shown that the chip detection was provoked by a crack of a cover plate, a mechanical piece isolating elements within the Propeller Gear Box (PGB). As a responsibility of EPI, they have already made a new design available, which is currently in the validation process.

Consequently, the MSN6 engines as well as all series production engines have been sent back to EPI for replacement of this cover plate. Functional & Reliability activity will be able to restart when MSN6 is fitted  with  the modified engines and  upon agreement with EASA of a new F&R plan, Airbus Military says.

As a consequence, the civil Type Certification and military Initial Operating Capability (IOC) will now move into the first quarter of next year, followed by first delivery to the French Air Force (MSN7) in the second quarter of 2013.

Despite this, airbus hopes to maintain the overall delivery plan of four aircraft in 2013. There is a slight impact on the delivery of the second French aircraft (MSN8) while MSN9 (the first Turkish aircraft) and MSN10 (the third for France) will remain on schedule with delivery before the end of  2013. Other deliveries in 2014 and beyond continue as planned.

Flight testing outside the F&R programme is progressing well, claims Airbus Military, focusing primarily on military capabilities and systems, and the Grizzly development aircraft fleet has now completed more than 3,700 hours in nearly 1,250 flights.

Industrially, the first three customer aircraft are now in the final assembly process in Seville and a further ten aircraft are in various stages of production with long-lead items launched up to MSN23 and advancing according to plan.



Weitere interessante Inhalte
Fleet Readiness Center East Überarbeitete F-35C geht zurück an die Flotte

18.05.2018 - Nach sieben Monaten hat das FRCE auf der Marine Corps Air Station in Cherry Point die erste modifizierte Lockheed Martin F-35C wieder ausgeliefert. … weiter

Sikorsky Erste CH-53K an USMC geliefert

17.05.2018 - Während die Tests mit den Prototypen weiter gehen hat Sikorsky die erste CH-53K King Stallion an das US Marine Corps übergeben. … weiter

Kipprotor von Bell V-280 erstmals im Reiseflugmodus

16.05.2018 - Bell hat seinem JMR-TD-Versuchsmuster V-280 Valor erstmals den Reiseflugmodus mit voll nach vorn geschwenkten Rotoren getestet. … weiter

Übung Chesapeake 2018 Französische Rafale auf der „Bush“

15.05.2018 - Die Marine Nationale hat ein Dutzend Rafale und eine E-2C für eine große Übung mit der US Navy nach USA verlegt während der einzige eigene Flugzeugträger in der Überholung ist. … weiter

Die Termine der bekanntesten Flugstaffeln Kunstflugteams 2018

15.05.2018 - Auch 2018 wird es wieder viele Möglichkeiten geben, die berühmtesten Kunstflugstaffeln der Welt zu erleben. Hier finden Sie die bereits bekannten Termine. … weiter


FLUG REVUE 06/2018

FLUG REVUE
06/2018
14.05.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- ILA AKTUELL: Die Highlights in Berlin
- Alexander Gerst: Die zweite Mission
- Aircraft Interiors: Sitze zwischen Leichtbau und Luxus
- Überschall ohne Knall: Skunk Works bauen X-Plane
- Flughafen München: Angriff auf Frankfurt