19.04.2011
FLUG REVUE

Eurocopter delivers 1,000th Dauphin helicopter to India’s Pawan Hans

Eurocopter’s 1,000th helicopter from its Dauphin family was delivered today to India’s Pawan Hans Helicopters, the world’s largest civilian operator of this medium twin.

AS365 Nummer 1000 Dauphin

Der 1000. Dauphin-Hubschrauber ging an Eurocopters wichtigsten Kunden in Indien, Pavan Hans Helicopters (Foto: Eurocopter).  

 

Pawan Hans’ milestone helicopter is an AS365 N3 version, configured for offshore oil and gas drilling missions, and it brings the Indian operator’s fleet to a total of 35 Dauphins.

Pawan Hans is Eurocopter’s leading client in India, and it operates the country’s largest fleet of Eurocopter helicopters. These aircraft are used for the transportation of personnel to offshore platforms, in shuttle flights between drill barges, for the airlift of state officials and VIPs, along with tourism charter services.

Pawan Hans’ Dauphin fleet has logged more than 375,000 flight hours, with an availability rate of over 80 percent. In addition to its own operations, the company has an agreement with Eurocopter for propose creation of MRO (maintenance, repair and overhaul) facility in India to service Dauphin series helicopters.

The Dauphin family has been improved over the years to meet evolving market requirements. Its latest version – the AS365 N3e/AS565 MBe – will provide improved hot-and-high performance while incorporating new technologies and systems.

With deliveries targeted to begin in late 2013, its primary enhancements are the introduction of Arriel 2N engines with dual-channel FADEC (Full Authority Digital Engine Controls), use of the main gearbox from Eurocopter’s EC155 helicopter, the incorporation of a new Starflex rotor head, and the application of a reinforced main rotor mast. These upgrades are to provide a 15 percent increase in power for better performance, a significant payload gain with the maximum takeoff weight increased to 4.5 metric tons, and reductions in maintenance and operating costs.



Weitere interessante Inhalte
Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

20.06.2018 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Kooperation bekanntgegeben Safran-Hybridantrieb für Bell AirTaxi

19.06.2018 - Bell hat nach einem Wettbewerb Safran für die Zusammenarbeit bei der Entwicklung hybrid-elektrischerAntriebslösungen für künftige Lufttaxi- und VTOL-Fluggeräte ausgewählt. … weiter

Heeresflieger Letzter Tiger-Einsatzflug in Mali

18.06.2018 - Nach 14 Monaten haben die vier Kampfhubschrauber Tiger der Heeresflieger ihren Dienst für die Vereinten Nationen in Mali offiziell beendet. … weiter

Erste Lieferung der SAR-Ausführung H175 für Hongkong

18.06.2018 - Der in Hongkong ansässige Government Flying Service (GFS) hat als Erstkunde drei Airbus Helicopters H175 in der Konfiguration für Such- und Rettungseinsätze erhalten. … weiter

Heeresflieger Fünf geleaste H135 in Bückeburg

12.06.2018 - Der ADAC hat von Airbus Helicopters die fünfte und letzte H135 erhalten, die für die Ausbildung und Scheinerhaltung von Piloten der Bundeswehr geleast werden. … weiter


FLUG REVUE 07/2018

FLUG REVUE
07/2018
11.06.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Forschung: Wie Supercomputer Flugzeuge leiser machen
- Flughafen BER: Neue Pläne für Billig-Terminals
- NASA-Mission Insight: DLR bohrt den Mars an
- Erste A380 für Japan
- Mikojan MiG-31K: Risslands gefährliche Hyperschall-Rakete