25.04.2013
FLUG REVUE

Eurocopter flies EC145 unmanned

On Thursday, Eurocopter showed its ability to integrate unmanned flight capabilities into its helicopter family, demonstrating an „AFlight“ EC145 at the Istres flight test center in France.

EC 145 AFlight 2013

Die EC145 hat Eurocopter als OPV getestet (Foto: Eurocoper/Deulin).  

 

The optionally piloted vehicle (OPV) flew routes that included deployment of an external sling load and a representative observation mission, first with a safety pilot on board and then fully autonomously.

The first unmanned test flight of the technology demonstrator had taken place on 12 April. The flights used a four-dimensional flight plan that was uploaded to the helicopter, with its starting and completion points situated on the Istres Air Force Base’s Runway 15/33.

After an automatic takeoff, the EC145 flew the circuit via multiple pre-programmed waypoints, during which the helicopter performed a mid-route hover to deploy a load from the external sling. The EC145 continued on a return route segment representing a typical observation mission, followed by an automatic landing.

For delivery of the external load, the helicopter entered a planned hover – enabling the ground station controller to provide flight control inputs in orienting the EC145 over the drop point. The ground controller then transmitted a command to release load once the helicopter and load were correctly positioned.

The OPV flight capability was developed in great secrecy in an internally-funded Eurocopter program, and was coordinated by a team at the company’s Donauwörth, Germany facility. Initial tests with a monitoring pilot aboard the EC145 were flown from Donauwörth and then at Istres.

The EC145 demonstrator is a Eurocopter testbed helicopter with an enhanced dual-duplex four- axis automatic flight control system (AFCS) and the latest navigation systems. In addition, the helicopter is fitted with the “plug-in” OPV avionics rack in its cabin behind the pilot seats, which contains the data link subsystems.

With the OPV capability validated, Eurocopter says it is now positioned to pursue OPV flight capabilities for its product line of light, medium and heavy-lift helicopters – enabling these rotorcraft to be flown by pilots or in an unmanned mode.



Weitere interessante Inhalte
Royal Canadian Air Force Die letzten Monate für den CH-124 Sea King

13.08.2018 - Während der Nachfolger CH-148 Cyclone endlich zum ersten Einsatz aufgebrochen ist hält die 443 Maritime Helicopter Squadron noch die Stellung mit dem seit 55 Jahren im Dienst stehenden CH-124. … weiter

Für künftige Lufttaxis und fliegende Autos VerdeGo Aero fokussiert sich auf elektrische Antriebe

10.08.2018 - Das von Charles Lindberghs Enkel Erik mitgegründete Unternehmen stellt die Pläne für seinen eigenen, hybrid-elektrischen Senkrechtstarter zurück. Stattdessen will VerdeGo Aero nun Antriebe und … weiter

Hubschrauberdrohne Skeldar V-200 für Korvetten

09.08.2018 - Mit dem Kauf eines Systems will die Marine den Einsatz von unbemannten Drehflüglern auf ihren Korvetten der K130-Klasse testen. … weiter

80 Monate nach Plan Letzter Tiger für das Heer abgenommen

02.08.2018 - Das Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr hat bei Airbus Helicopters Donauwörth den letzten von insgesamt 68 Unterstützungshubschraubern des Typs Tiger für die … weiter

Airbus Helicopters Luxemburg kauft zwei H145M

27.07.2018 - Die Regierung des Großherzogtums Luxemburg hat zwei Mehrzweck-Hubschrauber vom Typ H145M für Einsätze im Bereich Verteidigung und Sicherheit bestellt. … weiter


FLUG REVUE 09/2018

FLUG REVUE
09/2018
06.08.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Aktuell: Tempest
- 100 Jahre RAF: Die spektakuläre Jubiläumsschau
- Nahost-Airlines: Das Ende der Luxuswelle?
- Spitzentechnik: Winglets
- AMRAAM-Tests: Eurofighter schießen scharf