12.09.2012
FLUG REVUE

Eurocopter formally hands over first upgraded CH-53GA

Eurocopter’s delivery of the first production modernized CH-53GA transport helicopter to the German armed forces (Bundeswehr) was celebrated during a ceremony today at the ILA Berlin Air Show.

CH-53GA ILA

A formal handover ceremony for the CH-53GA was staged at ILA 2012 (Photo: K. Schwarz)  

 

The Eurocopter Military Support Center Germany currently is performing the comprehensive upgrade of 40 Bundeswehr CH-53G aircraft to the CH-53GA specification for both national and international deployment – providing the German armed forces with a modern fleet of these helicopters equipped for an operational lifetime lasting beyond 2030.

Handover of first production helicopter for field tests was made by Helmut Richter, representing the Federal Office of Defense Administration, to Army Aviation Commander Brigadier Reinhard Wolski. The Air Force Procurement Commander, Brigadier Herrmann Muntz, also attended the ceremony.

Eurocopter is upgrading the 40 helicopters during a three-year period. In addition to this milestone helicopter’s handover today, three others in an initial configuration have been used for training flights since July 2012.

The CH-53GA is equipped with state-of-the-art avionics and communications systems, which also are approved for use alongside the Tiger support helicopter and NH90 transport helicopter.

 Additionally, pilots will now be able to make use of a four-axis autopilot with auto-hover automatic flight control system, as well as an up-to-date electronic warfare system for threat recognition and electronic self-protection. In another enhancement, navigational accuracy is brought up to international instrument flight rules (IFR) standards, with the upgrade extending to display and control functions – which are now contained in a glass cockpit with five multi-function displays.

The scope of CH-53GA upgrades also covers Eurocopter’s delivery of modular, mission-specific equipment packages installable in line with mission requirements. These include an infrared observation system in the form of a forward looking infrared (FLIR) system, a satellite communications package, along with auxiliary fuel tanks that extend the aircraft’s range up to 1,200 km. As part of the refit, weaknesses in the helicopter airframe arising either from age or use also are being addressed and the wiring renewed.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
KS


Weitere interessante Inhalte
Riesen mit Rotoren Top 10: Die schwersten Hubschrauber der Welt

12.01.2018 - Kaum ein anderes Fluggerät bietet so viele Einsatzmöglichkeiten wie der Hubschrauber. Besonders als Transporter kann er schwer zugängliche Gegenden erreichen. Vor allem für militärische Zwecke stiegen … weiter

Schwerlasthubschrauber Sikorsky CH-53K soll auf die ILA

09.01.2018 - Neben der F-35 hat Lockheed Martin in Deutschland derzeit noch ein weiteres Eisen im Feuer. Die CH-53K King Stallion der Tochterfirma Sikorsky ist einer der Kandidaten für den Kauf eines neuen … weiter

Ersatzteilversorgung bis 2030 gesichert Bundeswehr lässt 26 CH-53 GS umrüsten

27.02.2017 - Die Bundeswehr lässt bei Airbus Helicopters 26 schwere Transporthubschrauber auf zukunftssichere Ersatzteile und Bauteile umrüsten, die ihren Betrieb mindestens bis zum Jahr 2030 ermöglichen. … weiter

US-Wahl bei der Luftwaffe Boeing CH-47F gegen Sikorsky CH-53K

21.12.2016 - Die Luftwaffe sucht einen Nachfolger für ihre Sikorsky- CH-53-Modelle. Boeing und Sikorsky konkurrieren um das Geschäft. Die Lieferungen sollen 2022 beginnen. … weiter

Sikorsky Erste Truppenversuche mit der CH-53K abgeschlossen

24.10.2016 - Das US Marine Corps hat bei Sikorsky in West Palm Beach die erste Phase der Truppenversuche mit den neuen Schwerlasthubschrauber King Stallion durchgeführt. … weiter


FLUG REVUE 03/2018

FLUG REVUE
03/2018
05.02.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- A380 gerettet
- PC-24 zugelassen
- Wüstenparkplätze für alte Jets
- Navy-Teststaffel "Dust Devils"
- Hubschrauber-Triebwerke
- BER weiter verzögert