26.03.2013
FLUG REVUE

Eurofighter IPA 8 assembly progresses at Cassidian

In Manching, Cassidian is working on the Instrumented Production Aircraft 8, which will be equipped with the latest flight test facilities for developing new future capabilities for the Eurofighter Typhoon.

Eurofighter IPA8 Bau

Cassidian baut in Manching IPA8. Das Flugzeug soll neue Systeme für die Eurofighter-Modernisierung testen (Foto: Cassidian).  

 

“IPA 8 is based on the latest Eurofighter Tranche 3 construction standard and is furthermore equipped with state-of-the-art flight test instrumentation. That makes the aircraft the most advanced Eurofighter in the world,” said Berndt Wuensche, Eurofighter Programme Manager at Cassidian.

“IPA 8 can make essential contributions to further developing Eurofighter capabilities in the coming decades – for example, electronic beam scanning for radar, enhanced weapon integration and improvements to mission equipment,” he continued.

After assembling the individual major structural components, the aircraft was transferred to the next production station on the final assembly line in Manching, where the test aircraft’s hydraulic, defensive aids and electrical systems and its complex special cabling are being installed.

The specialists at Cassidian have equipped the modern Eurofighter with more than 110 km of cable in the past few months and additionally installed pressure, flow and electrical data sensors and the test flight instrumentation and computer into the aircraft. Equipped in that way, all the relevant aircraft parameters can be communicated in real time from the air to the flight test engineers on the ground.

All four of the Eurofighter programme’s partner nations have test aircraft available, which they are using to test new capabilities on the basis of their development focuses. Cassidian is responsible primarily for the Eurofighter’s flight control system, its flight behaviour, radar and fire control systems and infrared sensor.



Weitere interessante Inhalte
Über Satellitenverbindung Echtzeit-Wetter direkt ins Cockpit

16.08.2018 - Über die EFB Weather Awareness Solution (eWAS) von Sitaonair und eine sichere Satelliten-Verbindung von Inmarsat erhalten Piloten Wetter-Updates im Flug. … weiter

Northrop Grumman und Raytheon AESA-Radar für F/A-18C Hornet gesucht

15.08.2018 - Das US Marine Corps will seine alten Hornets mit einem AESA-Radar modernisieren. Das AN/APG-83 und das AN/APG-79(V)4 konkurrieren um einen Auftrag für die Ausrüstung von knapp 100 Flugzeugen. … weiter

Luftwaffe in Jordanien Tornados erreichen 1500 Aufklärungsflüge über dem Irak und Syrien

14.08.2018 - Im Rahmen der Operation "Inherent Resolve“ haben die Tornados des Deutschen Einsatzkontingentes bereits 1500 Flüge im Kampf gegen die IS-Terrormiliz durchgeführt. … weiter

Royal Canadian Air Force Die letzten Monate für den CH-124 Sea King

13.08.2018 - Während der Nachfolger CH-148 Cyclone endlich zum ersten Einsatz aufgebrochen ist hält die 443 Maritime Helicopter Squadron noch die Stellung mit dem seit 55 Jahren im Dienst stehenden CH-124. … weiter

Bobzin löst Potthoff ab Neuer Kommandeur der Marineflieger

10.08.2018 - Kapitän zur See Matthias Potthoff hat das Kommando über die Marineflieger an Kapitän zur See Thorsten Bobzin übergeben. … weiter


FLUG REVUE 09/2018

FLUG REVUE
09/2018
06.08.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Aktuell: Tempest
- 100 Jahre RAF: Die spektakuläre Jubiläumsschau
- Nahost-Airlines: Das Ende der Luxuswelle?
- Spitzentechnik: Winglets
- AMRAAM-Tests: Eurofighter schießen scharf