20.11.2013
FLUG REVUE

Eurofighter to fly with Storm Shadow and Taurus soon

Ground tests with the Storm Shadow and Taurus missiles have already been completed, and intensive flight test campaigns will begin soon, Eurocopter said at the Dubai Airshow.

Eurofighter Storm Shadow Boden

Bei Alenia Aermacchi wurde der Marschflugkörper Storm Shadow am Eurofighter getestet (Foto: Alenia Aermacchi).  

 

Both missiles will increase the air-to-ground capabilities of the Eurofighter Typhoon. A major goal of the flight tests is to assess the Storm Shadow in flight and to achieve clearance for the full integration on the Eurofighter Typhoon by 2015.

First tests will be undertaken on the Instrumented Production Aircraft 2 (IPA2) by Alenia Aermacchi at the Decimomannu Air Base in Sardinia/Italy. The Storm Shadow, manufactured by MBDA, is already in service with the Tornados of the Italian Air Force, Royal Air Force and Royal Saudi Air Force.

As part of the Storm Shadow integration programme, Cassidian will start flight testing with the Taurus missile on the Instrumented Production Aircraft 7 (IPA7) in December 2013. Concurrent testing of these two similar missiles optimises the Storm Shadow integration and facilitates the future airframe integration of Taurus, it was said.

The first Tranche 3 aircraft will perform its first flight by year-end and Phase 1 Enhancements will be completed within this timeframe.

Laurie Hilditch, Head of Future Capability at Eurofighter GmbH, said: “I am pleased to announce today that the 400th Eurofighter Typhoon is scheduled to be delivered to the German Air Force on 4 December 2013 and the global fleet is expected to achieve a quarter million flying hours in spring 2014.”

Since entry into service of the first Eurofighter Typhoon at the end of 2003, more than 390 Eurofighter Typhoons have been delivered to six nations: Germany, the United Kingdom, Italy, Spain, Austria and Saudi Arabia. In December 2012, Oman became the seventh customer ordering a total of twelve aircraft.

Eurofighter Typhoon is currently in service at 20 operational units in the Northern and Southern hemisphere and up to now, the whole fleet has completed more than 210,000 flying hours worldwide.



Weitere interessante Inhalte
Über Satellitenverbindung Echtzeit-Wetter direkt ins Cockpit

16.08.2018 - Über die EFB Weather Awareness Solution (eWAS) von Sitaonair und eine sichere Satelliten-Verbindung von Inmarsat erhalten Piloten Wetter-Updates im Flug. … weiter

Northrop Grumman und Raytheon AESA-Radar für F/A-18C Hornet gesucht

15.08.2018 - Das US Marine Corps will seine alten Hornets mit einem AESA-Radar modernisieren. Das AN/APG-83 und das AN/APG-79(V)4 konkurrieren um einen Auftrag für die Ausrüstung von knapp 100 Flugzeugen. … weiter

Luftwaffe in Jordanien Tornados erreichen 1500 Aufklärungsflüge über dem Irak und Syrien

14.08.2018 - Im Rahmen der Operation "Inherent Resolve“ haben die Tornados des Deutschen Einsatzkontingentes bereits 1500 Flüge im Kampf gegen die IS-Terrormiliz durchgeführt. … weiter

Royal Canadian Air Force Die letzten Monate für den CH-124 Sea King

13.08.2018 - Während der Nachfolger CH-148 Cyclone endlich zum ersten Einsatz aufgebrochen ist hält die 443 Maritime Helicopter Squadron noch die Stellung mit dem seit 55 Jahren im Dienst stehenden CH-124. … weiter

Bobzin löst Potthoff ab Neuer Kommandeur der Marineflieger

10.08.2018 - Kapitän zur See Matthias Potthoff hat das Kommando über die Marineflieger an Kapitän zur See Thorsten Bobzin übergeben. … weiter


FLUG REVUE 09/2018

FLUG REVUE
09/2018
06.08.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Aktuell: Tempest
- 100 Jahre RAF: Die spektakuläre Jubiläumsschau
- Nahost-Airlines: Das Ende der Luxuswelle?
- Spitzentechnik: Winglets
- AMRAAM-Tests: Eurofighter schießen scharf