20.11.2013
FLUG REVUE

Eurofighter to fly with Storm Shadow and Taurus soon

Ground tests with the Storm Shadow and Taurus missiles have already been completed, and intensive flight test campaigns will begin soon, Eurocopter said at the Dubai Airshow.

Eurofighter Storm Shadow Boden

Bei Alenia Aermacchi wurde der Marschflugkörper Storm Shadow am Eurofighter getestet (Foto: Alenia Aermacchi).  

 

Both missiles will increase the air-to-ground capabilities of the Eurofighter Typhoon. A major goal of the flight tests is to assess the Storm Shadow in flight and to achieve clearance for the full integration on the Eurofighter Typhoon by 2015.

First tests will be undertaken on the Instrumented Production Aircraft 2 (IPA2) by Alenia Aermacchi at the Decimomannu Air Base in Sardinia/Italy. The Storm Shadow, manufactured by MBDA, is already in service with the Tornados of the Italian Air Force, Royal Air Force and Royal Saudi Air Force.

As part of the Storm Shadow integration programme, Cassidian will start flight testing with the Taurus missile on the Instrumented Production Aircraft 7 (IPA7) in December 2013. Concurrent testing of these two similar missiles optimises the Storm Shadow integration and facilitates the future airframe integration of Taurus, it was said.

The first Tranche 3 aircraft will perform its first flight by year-end and Phase 1 Enhancements will be completed within this timeframe.

Laurie Hilditch, Head of Future Capability at Eurofighter GmbH, said: “I am pleased to announce today that the 400th Eurofighter Typhoon is scheduled to be delivered to the German Air Force on 4 December 2013 and the global fleet is expected to achieve a quarter million flying hours in spring 2014.”

Since entry into service of the first Eurofighter Typhoon at the end of 2003, more than 390 Eurofighter Typhoons have been delivered to six nations: Germany, the United Kingdom, Italy, Spain, Austria and Saudi Arabia. In December 2012, Oman became the seventh customer ordering a total of twelve aircraft.

Eurofighter Typhoon is currently in service at 20 operational units in the Northern and Southern hemisphere and up to now, the whole fleet has completed more than 210,000 flying hours worldwide.



Weitere interessante Inhalte
Die Cargo-Spezialisten Top 10: Die größten Frachtflugzeuge der Welt

23.02.2018 - Angefangen hat es in der Pionierzeit der Luftfahrt mit Briefen, heute passen riesige Generatoren und ganze Segelyachten in die Frachträume der großen Transportflugzeuge. … weiter

Luftnahunterstützung Paramount offeriert Bronco II in den USA

22.02.2018 - Die südafrikanische Paramount Group vermarktet eine Version seines AHRLAC unter dem Namen Bronco II nun in den USA. … weiter

Deutscher Triebwerkshersteller MTU Aero Engines wächst weiter

21.02.2018 - Trotz der Probleme mit dem A320neo-Getriebefan hat der Triebwerkshersteller aus München auch 2017 Rekordzahlen erwirtschaftet. Einer der wesentlichen Umsatztreiber ist die Instandhaltung. … weiter

Neues Mehrzweck-Kampfflugzeug Werkstests der MiG-35 abgeschlossen

20.02.2018 - Das Erprobungsprogramm der MiG-35 ist etwa ein Jahr nach dem Erstflug abgeschlossen worden, so die russische Luftfahrtholding OAK. … weiter

Systemanforderungen definiert Studie für European MALE in der nächsten Phase

16.02.2018 - Das europäische MALE RPAS (Medium Altitude Long Endurance Remotely Piloted Aircraft System) hat seine System Requirements Review erfolgreich bestanden. … weiter


FLUG REVUE 03/2018

FLUG REVUE
03/2018
05.02.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- A380 gerettet
- PC-24 zugelassen
- Wüstenparkplätze für alte Jets
- Navy-Teststaffel "Dust Devils"
- Hubschrauber-Triebwerke
- BER weiter verzögert