02.03.2016
FLUG REVUE

First Flight NewsFinmeccanica (AgustaWestland) AW109 Trekker

On 2 March 2016, Finmeccanica announced the maiden flight of the new AgustaWestland AW109 Trekker light twin engine helicopter.

AW109 Trekker Erstflug 2 März 2016

Der AW109 Trekker mit Kufenlandegestell flog am 2. März 2016 in Cascina Costa zum ersten Mal (Foto: Finmeccanica).  

 

A prototype aircraft took to the air for the first time today at the Helicopter Division’s Cascina Costa facility (Italy). The helicopter performed as expected during the flight which included an assessment of its general handling and basic systems. A total of two prototypes will be used for the programme development as it progresses towards EASA (European Aviation Safety Agency) certification, which is expected by year end.

The maiden flight marks a key milestone in the development of the new AW109 Trekker. Designed to provide the perfect solution for utility, public services and aerial work operations, the AW109 Trekker maintains the same characteristics of high productivity, excellent flying qualities, high controllability and maneuverability, robustness and high inherent safety features of the Finmeccanica Helicopter Division’s range of light twin helicopters.

Note to editors on the AW109 Trekker
First unveiled in February 2014 during Heli-Expo in Anaheim (California), the AW109 Trekker is the latest addition to the Finmeccanica Helicopter Division’s portfolio of class leading AgustaWestland light twin-engine helicopters, and company’s first light twin to offer skid landing gear. With a maximum take-off weight of 3,175 kg (7,000 lb) and with a class leading speed of 168 knots (311 km/h), the AW109 Trekker delivers outstanding payload and performance and cost/effectiveness compared to the nearest competing types in the market.

The AW109 Trekker is equipped with a state-of-the-art glass cockpit and integrated avionics to allow maximized situational awareness and reduced pilot workload in any condition. The spacious cabin can accommodate up to six passengers or one stretcher with three/four medical attendants or two stretchers and two medical attendants. The AW109 Trekker can be easily configured for a wide range of roles and is the ideal solution for EMS, utility, SAR, law enforcement, surveillance and passenger transport applications. Firm orders for over 20 AW109 Trekkers have been logged so far by customers in Europe, North America and Asia to perform roles like emergency medical service and utility missions.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
49 Jahre im Dienst Royal Navy verabschiedet Sea King

27.09.2018 - Die letzten Sea King Mk7 haben die Marinebasis Culdrose verlassen und warten nun auf ihre Verwertung. … weiter

Boeing/Leonardo gewinnen Wettbewerb MH-139 ersetzt UH-1N der US Air Force

25.09.2018 - Die USAF hat eine Militärvariante des AW139-Hubschraubers als UH-1N-Ersatz ausgewählt. Boeing und Leonardo Helicopters setzen sich damit gegen UH-60-Angebote von Sikorsky und Sierra Nevada durch. … weiter

Leonardo Pakistan bestellt weitere AW139

17.04.2018 - Die pakistanische Regierung hat bei Leonardo eine ungenannte Anzahl weiterer zweimotoriger AW139-Hubschrauber bestellt. Sie werden ab Anfang 2019 geliefert. … weiter

Unbemannter Drehflügler SW-4 Solo fliegt ohne Pilot

28.02.2018 - Leonardo hat die SW-4 Solo vom Flughafen Taranto-Grottaglie aus erstmals ohne einen Sicherheitspiloten an Bord geflogen. … weiter

Drehflüglerdrohne Leonardo testet AWHERO

27.02.2018 - Leonardo will im kommenden Jahr einen unbemannten Drehflügler der 200-kg-Klasse zulassen. Zwei weitere Protoypen sind im Bau. … weiter


FLUG REVUE 12/2018

FLUG REVUE
12/2018
05.11.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Raumfahrt Extra
- Wettbewerb: Spar-Jets für Übermorgen
- Neuer britischer Träger: F-35B auf der "Queen Elizabeth"
- Piloten: Die neue Lufthansa-Ausbildung
- A400M in Wunstorf: Erste Einsatzerfahrungen