29.07.2015
FLUG REVUE

First Flight NewsAircraft Industries L 410 NG

The Aircraft Industries Company successfully completed the maiden flight of this prototype on Wednesday the 29th July at the company airport of Kunovice.

Let L 410 NG Erstflug Landung Juli 2015

Der Prototyp der L 410 NG schwebt nach dem erfolgreichen Erstflug am 29. Juli in Kunovice zur Landung ein. Foto und Copyright: Aircraft Industries  

 

This flight initiated series of certification flight tests in accordance with corresponding regulations. During the first flight were tested basic flight characteristics and performance of the aircraft, control system functions, power plant functions, fuel system functions, navigation system functions etc. The crew included pilots Petr Jarocky and Stanislav Sklenar together with the company specialists from the production quality department.

The L 410 NG aircraft is substantially upgraded model of the current serially produced L 410 UVP-E20 turboprop commuter. Thanks to the new wing structure, with integral fuel tank and increased fuel capacity, the L 410 NG enables significantly longer maximum range (2500 km) and endurance (10 hours).

The all-metal, high-wing twin turboprop can transport 19 passengers and thanks to its increased maximum payload (2154 kg/4749 lb) and larger front luggage compartment increasing the total luggage compartments volume to 2,98 m3/105,24 cu.ft, the aircraft  can carry up to 400 kg more luggage/cargo. The L 410 NG aircraft is powered by new more powerful GE H85 engines with maximum take-off power 850 HP  and AV-725 propellers. The new engine gearbox enables significant external and internal noise reduction due to lower maximum propeller speed reduced from 2080 to 1950 RPM. Thanks to engine power increase maximal cruise speed will rise to 417 km/hr TAS.

The state of art  Glass Cockpit Technology with  the latest avionics from Garmin (G3000) provides the highest level of flight safety and comfort for the crew. L 410 NG with the most spacious fuselage in its category (passenger cabin volume 17,9m3/632 cu.ft) will also offer completely modernized passenger cabin interior and passenger seats with the highest standard of comfort and providing, similarly as the  L 410 UVP-E20 model, maximum versatility and opportunity to use the aircraft in number of versions for a number of various types of operation. Service life of the aircraft will be also significantly increased (30 000 FH and/or cycles  as minimum).

The start of the L 410 NG serial production is planned in 2017 after the aircraft certification will be completed. The future goal of the L 410 NG manufacturer, the Aircraft Industries Company, is to produce up to thirty L 410 NG aircraft per year.



Weitere interessante Inhalte
Neues russisches Turbofan-Triebwerk PD-14 beginnt dritte Flugtestkampagne Ende 2017

22.11.2017 - Die Vereinigte Triebwerksbaugesellschaft ODK treibt die Zulassung des neuen russischen Turbofan PD-14 voran. … weiter

Bremer Regionaljet für unbefestigte Pisten Seltene VFW 614 kommt in Hamburger Airbus-Sammlung

22.11.2017 - Eine von nur 19 gebauten VFW 614 wird künftig Bestandteil der Airbus-Sammlung historischer Flugzeuge in Hamburg-Finkenwerder. Der in Bremen gebaute Zweistrahler parkte bisher versteckt auf dem … weiter

Ersatzkapazität für Tegel nach dem airberlin-Aus Lufthansa verlängert innerdeutschen Jumbo-Einsatz

22.11.2017 - Die Deutsche Lufthansa hat den außergewöhnlichen Einsatz von Jumbo Jets auf innerdeutschen Kurzstrecken nach Berlin-Tegel bis Weihnachten verlängert. Die Riesenjets ersetzen kurzfristig die … weiter

Neuer Airliner in der Größe zwischen 737 und 787 Boeing bereitet nächstes Flugzeugprogramm vor

22.11.2017 - Mit der Benennung hochrangiger Ingenieure bereitet Boeing die hauseigene Entwicklungsmannschaft für das nächste Verkehrsflugzeugprogramm vor. Das neue Flugzeug für "die Mitte des Marktes" könnte etwa … weiter

Europäische Bestseller Top 10: Die meistgebauten Airbus-Flugzeuge

22.11.2017 - Am 28. Oktober 1972 startete der erste Prototyp des Airbus A300 zu seinem Jungfernflug. Seit dem produzierte der europäische Flugzeugbauer über 10000 Flugzeuge. Aber welche sind die meistgebauten … weiter


FLUG REVUE 12/2017

FLUG REVUE
12/2017
06.11.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Zerlegung entführte Landshut
- Erstflug Airbus A330neo
- airberlins letzte Landung
- NBAA-BACE Las Vegas
- Fliegerschießen Axalp
- Eurofighter Luftwaffe
- Kassenschlager CFM56
- Fliegeruhren EXTRA