26.07.2013
FLUG REVUE

General Atomics Improved Gray Eagle

General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), today (26 July 2013) flew the Imprved Gray Eagle at the company’s El Mirage Flight Operations Facility in Palmdale, Calif.

The Improved Gray Eagle (IGE)is a next-generation derivative of the combat-proven Block 1 Gray Eagle Unmanned Aircraft System (UAS) that has accumulated over 70,000 flight hours since 2008.

“Improved Gray Eagle will provide a game-changing capability, adding more endurance, more  payload carriage, with increased reliability for our Army customer”, said Frank W. Pace, president, Aircraft Systems Group, GA-ASI. “The first flight of this aircraft ushers in a new era in unmanned aviation, building upon the successes of its predecessor and providing unmatched, life-saving support for our troops abroad.”

IGE is a capability enhancement over the Block 1 Gray Eagle configuration and was designed for increased endurance, with 23 additional hours for reconnaissance missions. The aircraft’s payload capacity features 50-plus percent more payload carriage than Gray Eagle, while also offering 50 percent more fuel capacity via its deep belly fuselage. An upgraded centerline hardpoint supports integration of a 500 pound optional external fuel tank or 360 degree sensor payload–over twice the capability of the current Gray Eagle. Lastly, IGE’s additional space, combined with an improved Heavy Fuel Engine (HFE), provides growth capability for an improved airworthiness design, with the potential of incorporating lightning protection, damage tolerance, and Traffic Collision Avoidance System (TCAS) features.

The innovative and technologically sophisticated Gray Eagle aircraft performs long-endurance surveillance, communications relay, and weapons delivery missions with double the weapons capacity of the combat-proven Predator. Featuring a HFE for increased supportability in the field, the aircraft is also equipped with triple redundant avionics, redundant flight controls/ surfaces, and Electro-optical/Infrared (EO/IR) and Synthetic Aperture Radar (SAR) payloads. Gray Eagle is currently operational and anticipates a full-rate production decision in June.



Weitere interessante Inhalte
Die Riesen der Lüfte Top 10: Die größten Flugzeuge der Welt

25.05.2018 - Schneller, höher, weiter: Die Entwicklung der Luftfahrt ist und war immer von Rekorden geprägt. Eine besondere Rolle nehmen seit jeher Großflugzeuge ein. … weiter

Israelische Luftstreitkräfte Erster Kampfeinsatz der F-35I

22.05.2018 - Als erster Nutzer haben die israelischen Luftstreitkräfte die Lockheed Martin F-35 für einen Kampfeinsatz verwendet. Es wurden Ziele in Syrien angegriffen. … weiter

Fleet Readiness Center East Überarbeitete F-35C geht zurück an die Flotte

18.05.2018 - Nach sieben Monaten hat das FRCE auf der Marine Corps Air Station in Cherry Point die erste modifizierte Lockheed Martin F-35C wieder ausgeliefert. … weiter

Sikorsky Erste CH-53K an USMC geliefert

17.05.2018 - Während die Tests mit den Prototypen weiter gehen hat Sikorsky die erste CH-53K King Stallion an das US Marine Corps übergeben. … weiter

Kipprotor von Bell V-280 erstmals im Reiseflugmodus

16.05.2018 - Bell hat seinem JMR-TD-Versuchsmuster V-280 Valor erstmals den Reiseflugmodus mit voll nach vorn geschwenkten Rotoren getestet. … weiter


FLUG REVUE 06/2018

FLUG REVUE
06/2018
14.05.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- ILA AKTUELL: Die Highlights in Berlin
- Alexander Gerst: Die zweite Mission
- Aircraft Interiors: Sitze zwischen Leichtbau und Luxus
- Überschall ohne Knall: Skunk Works bauen X-Plane
- Flughafen München: Angriff auf Frankfurt