16.09.2013
FLUG REVUE

Harbin Composite Manufacturing Centre delivers 1st major A350 part

Harbin Hafei Airbus Composite Manufacturing Centre (HMC), a joint venture between Airbus and its Chinese partners, has started to deliver elevators for the Airbus A350 XWB programme.

A ceremony was held today in Harbin for the delivery of the first ship set of elevators. The elevators manufactured at HMC are delivered to Spain-based Aernnova Aerospace  (ANN), who will deliver them to the Airbus plant in Getafe, Spain, where they will be integrated into the A350 XWB horizontal tail plane. ANN is a major supplier of aerostructures to Airbus.

Under a contract signed by HMC and ANN in 2010, HMC is responsible for manufacturing and assembling the complete set of carbon fibre elevators. During the initial phase the A350 elevators were solely produced at ANN. Production in China started in 2012.

After a period of transition, during which the elevators are produced at both ANN and HMC, the Harbin Manufacturing Centre will become the sole supplier of A350 XWB elevators.

According to an agreement signed in 2007 between Airbus and the Chinese government, Airbus agreed to allocate five percent of the A350 XWB airframe to be manufactured in China. The work packages to be carried out by HMC are a significant part of the five per cent.

The Harbin Hafei Manufacturing Centre, set up in 2009, is already producing   work packages related to the Airbus Single Aisle programme (elevators, rudders and HTP spars) and starts today to deliver the first major part to the A350 XWB programme.

Harbin Hafei Airbus Composite Manufacturing Centre Company Limited (HMC) is a joint venture between Airbus China (20%) and a group of Chinese partners comprising Harbin Aircraft Industry Group Corporation Limited (HAIG, with 50%), Hafei Aviation Industry Company Limited (HAI, 10%), AviChina Industry & Technology Company Limited (AVICHINA, 10%) and Harbin Development Zone Infrastructure Development Company Limited (HELI, 10%).

The Manufacturing Centre commenced production of elevators for Single-Aisle Airbus aircraft in December 2009. The Manufacturing Centre produces parts and components for Airbus single-aisle programme as well as A350 XWB programme, using the latest composite manufacturing technology based on Airbus standards and processes.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
PR


Weitere interessante Inhalte
Die Riesen der Lüfte Top 10: Die größten Flugzeuge der Welt

25.05.2018 - Schneller, höher, weiter: Die Entwicklung der Luftfahrt ist und war immer von Rekorden geprägt. Eine besondere Rolle nehmen seit jeher Großflugzeuge ein. … weiter

Einflottung ab 2020 Germania bereitet sich auf A320neo vor

24.05.2018 - Germania hat 25 Airbus A320neo bestellt, die ab Januar 2020 übernommen werden sollen. Schon jetzt laufen die Vorbereitungen bei der deutschen Airline. … weiter

Moderner Zweistrahler von Lufthansa Ausgezeichnete Kabinenbeleuchtung der A350-900

22.05.2018 - 24 Lichtvarianten, die den Biorhythmus bei Langstreckenflügen unterstützen sollen: Das Lichtdesign des Airbus A350-900 von Lufthansa hat einen Preis bekommen. … weiter

Fliegende Testlabore Die Forschungsflugzeuge des DLR

18.05.2018 - Das Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR) betreibt die größte zivile Flotte von Forschungsflugzeugen und -hubschraubern in Europa. Wir stellen die ungewöhnlichen Fluggeräte vor. … weiter

Flaggschiffe im Liniendienst Top 10: Die teuersten Passagierflugzeuge der Welt

18.05.2018 - Wie viel kostet ein Passagierflugzeug und welches ist am teuersten? Wir haben ein Ranking der Flugzeuge mit dem höchsten Listenpreis erstellt, wobei Airbus für 2018 um rund zwei Prozent zugelegt hat. … weiter


FLUG REVUE 06/2018

FLUG REVUE
06/2018
14.05.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- ILA AKTUELL: Die Highlights in Berlin
- Alexander Gerst: Die zweite Mission
- Aircraft Interiors: Sitze zwischen Leichtbau und Luxus
- Überschall ohne Knall: Skunk Works bauen X-Plane
- Flughafen München: Angriff auf Frankfurt