16.09.2013
FLUG REVUE

Harbin Composite Manufacturing Centre delivers 1st major A350 part

Harbin Hafei Airbus Composite Manufacturing Centre (HMC), a joint venture between Airbus and its Chinese partners, has started to deliver elevators for the Airbus A350 XWB programme.

A ceremony was held today in Harbin for the delivery of the first ship set of elevators. The elevators manufactured at HMC are delivered to Spain-based Aernnova Aerospace  (ANN), who will deliver them to the Airbus plant in Getafe, Spain, where they will be integrated into the A350 XWB horizontal tail plane. ANN is a major supplier of aerostructures to Airbus.

Under a contract signed by HMC and ANN in 2010, HMC is responsible for manufacturing and assembling the complete set of carbon fibre elevators. During the initial phase the A350 elevators were solely produced at ANN. Production in China started in 2012.

After a period of transition, during which the elevators are produced at both ANN and HMC, the Harbin Manufacturing Centre will become the sole supplier of A350 XWB elevators.

According to an agreement signed in 2007 between Airbus and the Chinese government, Airbus agreed to allocate five percent of the A350 XWB airframe to be manufactured in China. The work packages to be carried out by HMC are a significant part of the five per cent.

The Harbin Hafei Manufacturing Centre, set up in 2009, is already producing   work packages related to the Airbus Single Aisle programme (elevators, rudders and HTP spars) and starts today to deliver the first major part to the A350 XWB programme.

Harbin Hafei Airbus Composite Manufacturing Centre Company Limited (HMC) is a joint venture between Airbus China (20%) and a group of Chinese partners comprising Harbin Aircraft Industry Group Corporation Limited (HAIG, with 50%), Hafei Aviation Industry Company Limited (HAI, 10%), AviChina Industry & Technology Company Limited (AVICHINA, 10%) and Harbin Development Zone Infrastructure Development Company Limited (HELI, 10%).

The Manufacturing Centre commenced production of elevators for Single-Aisle Airbus aircraft in December 2009. The Manufacturing Centre produces parts and components for Airbus single-aisle programme as well as A350 XWB programme, using the latest composite manufacturing technology based on Airbus standards and processes.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
PR


Weitere interessante Inhalte
Neue Version mit bis zu drei Zusatztanks Arkia übernimmt ersten Airbus A321LR

14.11.2018 - Die israelische Fluggesellschaft Arkia hat am Dienstag in Hamburg den ersten Airbus A321LR übernommen. Diese neue Langstreckenversion der A321neo setzt, dank erhöhter Startmasse mit Zusatztanks und … weiter

Neuer Tanker für ROKAF Erster A330 MRTT trifft in Südkorea ein

13.11.2018 - Der erste von vier Airbus A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT) für die Luftstreitkräfte der Republik Korea (ROKAF) ist auf der Gimhae Air Base in Busan eingetroffen. … weiter

Kürzere Schwester der A330-900 Airbus A330-800 startet zum Erstflug

06.11.2018 - In Toulouse ist am Dienstag der erste Airbus A330neo der neuen Version A330-800 zum Erstflug gestartet. Wie die A330-900 nutzt der Zweistrahler nun die neuesten Trent 7000-Triebwerke von Rolls-Royce. … weiter

Erster Stopp: Messebesuch in China Airbus schickt A220 auf Weltreise

05.11.2018 - Ein Airbus A220 von Air Baltic reist ab Montag um die Welt. Der kanadische CFK-Zweistrahler mit Getriebefans soll seine geräumige Kabine und die sparsamen Verbrauchswerte zeigen. … weiter

Nächste Antriebe sind noch immer nicht bestellt Emirates-Tauziehen um A380-Triebwerke

05.11.2018 - Seit ihrer, im Frühjahr unterzeichneten, jüngsten A380-Nachbestellung verhandelt die Fluggesellschaft Emirates Airline über deren Triebwerksauswahl. Noch immer ist dieser wichtige Untervertrag nicht … weiter


FLUG REVUE 12/2018

FLUG REVUE
12/2018
05.11.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Raumfahrt Extra
- Wettbewerb: Spar-Jets für Übermorgen
- Neuer britischer Träger: F-35B auf der "Queen Elizabeth"
- Piloten: Die neue Lufthansa-Ausbildung
- A400M in Wunstorf: Erste Einsatzerfahrungen