30.04.2012
FLUG REVUE

Radical restructuring: Austrian Airlines to pool flight operations within Tyrolean

The Executive Board of Austrian Airlines today decided to transfer the company’s flight operations to its subsidiary, Tyrolean Airways.

That means the company’s full flight operations, which includes a fleet of around 80 aircraft and 2,100 members of staff, will be pooled in the 100 percent-owned subsidiary Tyrolean from 1st July 2012 onwards.

The Executive Board views this as a measure which will secure the future of Austrian Airlines, as the step will result in automatic salary increases being abolished, and a modern collective agreement introduced.

Although the decision was preceded by negotiations over the past two weeks, it proved impossible to reach agreement over principles. A meeting with the works council of the flight personnel today also showed that there is no longer any chance of achieving a positive vote amongst staff.

Austrian Airlines CEO Jaan Albrecht said the following: “What our staff need now is clarity. I remain convinced that this path offers us a perspective for the future. And we want to design this future together with the entire Austrian Airlines crew.”

A project organisation consisting of experts and managers from both companies has already been formed to carry out the integration work. The aim of the working groups is to organise joint flight operations without any duplication of efforts by the end of 2012. Both locations, Vienna and Innsbruck, are part of the future concept in all cases.

The transfer of flight operations will change nothing for the customer: the Austrian Airlines brand will remain Austrian Airlines, serving around 130 destinations worldwide. For the employees of Austrian Airlines flight operations, who are 600 pilots and 1,500 flight attendants, nothing will change in terms of daily work or salary.



Weitere interessante Inhalte
Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2018

22.06.2018 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2018. … weiter

FLUG REVUE Redakteur Technik/Raumfahrt gesucht

20.06.2018 - Sie kennen die FLUG REVUE als führende Luft- und Raumfahrtzeitschrift in Deutschland und wollen bei uns mitarbeiten? Ab September haben Sie die Chance, als Redakteur für Technik und Raumfahrt zur … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

20.06.2018 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Liebherr-Aerospace und General Motors Brennstoffzellen als Ersatz für die Hilfsgasturbine

20.06.2018 - Der deutsch-französische Luftfahrtzulieferer Liebherr-Aerospace und der US-Automobilkonzern General Motors arbeiten zusammen an Brennstoffzellen-Technologien für den Einsatz in Flugzeugen. … weiter

Zweiter Betreiber Cathay Pacific übernimmt A350-1000

19.06.2018 - Cathay Pacific Airways hat am Dienstag als zweite Airline den Airbus-Langstreckenjet A350-1000 erhalten. … weiter


FLUG REVUE 07/2018

FLUG REVUE
07/2018
11.06.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Forschung: Wie Supercomputer Flugzeuge leiser machen
- Flughafen BER: Neue Pläne für Billig-Terminals
- NASA-Mission Insight: DLR bohrt den Mars an
- Erste A380 für Japan
- Mikojan MiG-31K: Risslands gefährliche Hyperschall-Rakete