23.09.2010
FLUG REVUE

RUAG hands over first Do 228NG

The first Do 228NG (New Generation) was handed over today in Oberpfaffenhofen to the Japanese customer New Central Airservice (NCA). At the same time, RUAG announced an order for a Do 228NG Special Mission for the German Federal Ministry of Transport, Building and Urban Development.

Dornier 228 NG Japan

Am 23. September 2010 lieferte RUAG in Oberpfaffenhofen die erste Do 228NG aus (Foto: RUAG).  

 

As from October 2010 the Do 228NG S/N 8300 will start regional transport services in Japan, ensuring air connection between the city of Tokyo and offshore islands with short runways. New Central Airservice has been operating three Do 228-212 aircraft for more than ten years and ordered the new aircraft for relaunch. “We are very satisfied with the Do 228. It is an excellent aircraft and ideal for the demanding geographic conditions on site“, said Tetsuro Mori, owner of the airline.

On the occasion of the aircraft handover in Oberpfaffenhofen RUAG Aviation also announced the receipt of an order to build a Do 228NG Special Mission version for the German Navy. Due to state-of-the-art sensor systems, the Do 228NG aircraft will be capable of detecting environmental pollutions in the North and Baltic Seas even more effectively and making it easier to identify their causers.

To enhance detection of oil slicks, the Do 228NG Special Mission version gets new efficient sensors, among others a side-looking airborne radar SLAR, colour line and IR/UV line scanners as well as an electro-optical sensor. The mission equipment is completed by an advanced operator workstation enabling ergonomic control of the sensors, with editing and display of all collected data. The SATCOM system allows in-flight transmittal of these data to other mission forces.

The Do 228NG is a completely modernized and enhanced version of the Do 228-212 which was built until 1999. Fuselage, wings and tail unit are manufactured by Hindustan Aeronautics Limited (HAL) in Kanpur (India) and transported to Oberpfaffenhofen near Munich where RUAG Aviation carries out aircraft final assembly, integration of customized equipment, product conformity inspection and aircraft delivery.



Weitere interessante Inhalte
Weltreise als finaler Zuverlässigkeitstest Airbus A330neo beginnt Route Proving

18.06.2018 - Mit der abschließenden Streckenflugerprobung der ersten Kunden-A330neo nähert sich die neue A330-Generation ihrer Indienststellung. Erstbetreiber wird TAP aus Portugal. … weiter

Rolls-Royce Trent-Probleme kosten 100 Millionen Pfund mehr

15.06.2018 - Rolls-Royce wird für notwendige Modifikationen am Trent 900 und Trent 1000 dieses Jahr nochmals 114 Millionen Euro in die Hand nehmen müssen. … weiter

FLUG REVUE Redakteur Technik/Raumfahrt gesucht

14.06.2018 - Sie kennen die FLUG REVUE als führende Luft- und Raumfahrtzeitschrift in Deutschland und wollen bei uns mitarbeiten? Ab September haben Sie die Chance, als Redakteur für Technik und Raumfahrt zur … weiter

EU-Forschungsvorhaben Fraunhofer-Institut will CFK-Bugrad entwickeln

14.06.2018 - Flugzeugräder aus kohlefaserverstärktem Kunststoff (CFK) könnten deutliche Gewichtseinsparungen bringen. … weiter

Revolution im Flugzeugbau Airbus Hamburg eröffnet vierte A320-Endmontage

14.06.2018 - Auf der Jagd nach immer höheren Produktionsraten setzt Airbus auf Roboterhilfe. Die am Donnerstag in Finkenwerder eröffnete vierte A320-Endmontagelinie nutzt neueste Technik für noch mehr … weiter


FLUG REVUE 07/2018

FLUG REVUE
07/2018
11.06.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Forschung: Wie Supercomputer Flugzeuge leiser machen
- Flughafen BER: Neue Pläne für Billig-Terminals
- NASA-Mission Insight: DLR bohrt den Mars an
- Erste A380 für Japan
- Mikojan MiG-31K: Risslands gefährliche Hyperschall-Rakete