01.07.2010
FLUG REVUE

Spirit AeroSystems opens A350 XWB facility

Spirit AeroSystems today formally opened its new 500,000-square-foot manufacturing facility in Kinston, N.C. Employees at the facility will design and manufacture the composite center fuselage upper and lower shells (Section 15) and front wing spar for the Airbus A350 XWB.

The ceremony was hosted by Spirit President and CEO Jeff Turner, and Airbus President and CEO Tom Enders. "We are proud of what Spirit has achieved over the last two years and honoured to have been invited to Kinston to witness the opening of this high-tech facility. Here at the Kinston plant an important part of our all new A350 XWB will be manufactured," said Tom Enders, Airbus president and CEO. "Our cooperation with Spirit is an example of how Airbus is growing its partnerships in the United States, both supporting jobs and contributing to the American economy," he added.

Initial employment is on track to exceed 200 by the end of the year, and will grow to about 700 over the next few years on the Airbus work statement alone. Reaching the total employment goal of 1,000 will require placing additional work at this site.

Spirit won a contract with Airbus in May 2008 to design and produce the A350 XWB's composite fuselage structure, known as Section 15, which will be approximately 65 feet long, 20 feet wide and weigh nearly 9,000 pounds. The company also will produce the front spar for the aircraft's wings at the Kinston plant. The spar is a wing structure made of nearly 100 percent composite material, weighs more than 2,000 pounds, and measures approximately 105 feet long.

Fuselage components designed and manufactured in North Carolina will be shipped across the Atlantic, received at Spirit's new facility in Saint-Nazaire, France, and assembled before being transported to Airbus as "Section 15." The front spar will be shipped to Spirit's UK operations in Prestwick, Scotland, for integration into the wing leading edges before being shipped to Airbus for final assembly.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
ILA 2018 Flugvorführungen 25. April 2018

26.04.2018 - FLUG REVUE zeigt die Bilder der Flugvorführung am ersten Fachbesuchertag. … weiter

Future Combat Air System Airbus und Dassault wollen neues Kampfflugzeug entwickeln

25.04.2018 - Airbus und Dassault Aviation verkündeten auf der ILA 2018 ihre Absicht, gemeinsam Europas zukünftiges Kampfflugzeug (Future Combat Air System – FCAS) zu entwickeln und ab „2035 bis 2040“ zu liefern. … weiter

Zukunftstriebwerk Airbus und Rolls-Royce kooperieren bei UltraFan

25.04.2018 - Der europäische Flugzeugbauer und der britische Triebwerkshersteller wollen bei der Integration des neuen Triebwerks in ein Testflugzeug zusammenarbeiten. … weiter

ILA 2018 Innovationspreis der Deutschen Luftfahrt verliehen

25.04.2018 - Am 25. April fand zum dritten Mal die Verleihung des Innovationspreises der Deutschen Luftfahrt in Berlin statt. Ausgezeichnet wurden in diesem Jahr Airbus Operations, edm aerotec, Premium Aerotec und … weiter

DLR auf der ILA 2018 Airbus A320 ATRA zeigt Spritspar-Technologie in Berlin

25.04.2018 - Das Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR) bringt sein größtes Forschungsflugzeug mit zur ILA. Es ist mit einem modifizierten Seitenleitwerk ausgestattet, das den Treibstoffverbrauch … weiter


FLUG REVUE 05/2018

FLUG REVUE
05/2018
09.04.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- GROSSE ILA-VORSCHAU
- Bundeswehr: Die neuen Beschaffungspläne
- GE Aviation GE9X: Flugerprobung des Turbofans
- Ethiopian: Afrikas größte Fluggesellschaft
- Fokker DR I: Der Dreidecker des Roten Barons
- Raumstation: Wartungstrupp im All