29.08.2013
FLUG REVUE

First Flight NewsTurkish Aerospace Industrie Hürkus

Turkish Basic Trainer Aircraft "HÜRKUŞ", which was designed and manufactured by TAI, to meet the training and Light Attack/Armed Reconnaissance aircraft requirements of Turkish Armed Forces, successfully realized its maiden flight on August 29, 2013 at TAI's premises in Ankara, Kazan.

TAI Hürkus Erstflug rollend 2013

Mit einigen Monaten Verzögerung rollte der türkische Turboprop-Trainer Hürkus am 29. August 2013 zum Erstflug.  

Foto: TAI  

HÜRKUŞ Flight Test process kicked off with the permission of the Directorate General of Civil Aviation. The flight test period will be completed with the Type Certificate* which will be issued after completion of the test both by DGCA and EASA.

Following the engine start at 07:30 am, HÜRKUŞ, which took off at 07:35 am, completed its maiden flight with gears extended. During the flight, HÜRKUŞ climbed 9500 ft and completed with the control of flight surfaces. HÜRKUŞ has successfully landed after a 33-minute test flight.

TAI's test pilot Murat Özpala, who realized the maiden flight, said that the platform controllability was well as foreseen. He also said: "I felt the power of the aircraft with the high take-off performance with its 1600 hp engine."

As an aviation tradition, Exe. V.P. of Aircraft Group Mr. Özcan Ertem, HÜRKUŞ Chief Engineer Ms. Aylin Ararat and Test Pilot Mr. Murat Özpala were flushed with water to celebrate the successful flight.

The maiden flight was witnessed by the personnel who took part in the program, limited number of state authorities as well as Ms. Gönül Hürkuş, the daughter of the first Turkish civil aviator Vecihi Hürkuş. With this flight, indigenous and certified HÜRKUŞ name has met with the sky again after 78 years.

About HÜRKUŞ:
Turkish Basic Trainer Aircraft "HÜRKUŞ," with its 1600 hp engine, is among the top of the trainers in its class. The aircraft, with systems of pressurized cockpit and ejection seats, was designed by TAI with the opinions/visions of jet pilots. In addition to pilot training missions, HÜRKUŞ is developed to provide a low cost and high accuracy solution to Light Attack/Armed Reconnaissance missions.



Weitere interessante Inhalte
Ziviler Frachter von Lockheed Martin Zweite LM-100J fliegt

20.10.2017 - Bei Lockheed Martin in Marietta ist vor kurzem die zweite zivile Frachterversion des Hercules-Transporters zu Erstflug gestartet. … weiter

ILA 2018 in Schönefeld International Supplier Center mit zusätzlicher Unterstützung

19.10.2017 - Das ISC auf der ILA im April 2018 wird nun von einem Projektteam der bundesweiten Supply Chain Excellence Initiative unterstützt. Ziel der Partnerschaft von BDLI und Messe Berlin mit der Initiative … weiter

Nano-UAV Black Hornet für Australien

19.10.2017 - FLIR Systems liefert kleine persönliche Aufklärungssysteme für das australische Heer im Wert von 5,75 Millionen Euro. … weiter

Vorbereitungen für HMS „Queen Elizabeth“ F-35B Rampenstarttests abgeschlossen

18.10.2017 - Die Lockheed Martin F-35B ist nach umfangreichen Startversuchen über eine Rampe jetzt für Tests vom neuen Flugzeugträger HMS „Queen Elizabeth“ freigegeben, so das britische Verteidigungsministerium. … weiter

Flugstundenkosten Die teuersten Flugzeuge der US Air Force

18.10.2017 - Militärflugzeuge können nicht nur in der Beschaffung exorbitant teuer sein, auch der laufende Betrieb verschlingt teils immense Kosten, wie eine Aufstellung des Pentagon zeigt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 11/2017

FLUG REVUE
11/2017
09.10.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- US-Firma Boom: Nachfolger der Concorde?
- Verhandlungen: Das Ende von airberlin
- Swiss: C Series im Liniendienst
- RAF & USAF: „Red Air“ mit zivilen Jets
- X-37B: Geheimer Raumgleiter der USAF